Kadry

Rozwój działalności gospodarczej zwykle prowadzi do konieczności zatrudnienia pracowników. Stosunek pracy jest relacją zachodzącą pomiędzy pracownikiem, a pracodawcą, w ramach której strony posiadają wzajemne prawa i obowiązki.
Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy w zakresie zatrudnienia jest prowadzenie i przechowywanie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników (dokumentacji pracowniczej). W zakresie obowiązków pracodawcy leży również kierowanie pracowników na badania lekarskie oraz organizowanie szkoleń z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
Zatrudnienie pracownika wymaga dopełnienia wielu formalności. Najważniejszym elementem jest poprawne skonstruowanie umowy o pracę, która stanowi podstawę nawiązania stosunku pracy. Obok umowy o pracę należy przygotować informację o warunkach zatrudnienia, która jest szczególnie istotna w przypadku przedsiębiorców nieobjętych obowiązkiem tworzenia regulaminu pracy i regulaminu wynagrodzenia. Zawarte w niej zapisy wskazują pracownikowi jego uprawnienia i obowiązujące go normy.  
Cały okres trwania stosunku pracy wiąże się z obowiązkiem przygotowywania i prowadzenia rozmaitej dokumentacji, sporządzania zaświadczeń, rozliczenia urlopów, prowadzenia ewidencji czasu pracy oraz wielu innych czynności. Zadania te należy realizować rzetelnie i sumiennie, z uwagi na częste kontrole z Państwowej Inspekcji Pracy.

Kadry

Rozwój działalności gospodarczej zwykle prowadzi do konieczności zatrudnienia pracowników. Stosunek pracy jest relacją zachodzącą pomiędzy pracownikiem, a pracodawcą, w ramach której strony posiadają wzajemne prawa i obowiązki.
Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy w zakresie zatrudnienia jest prowadzenie i przechowywanie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników (dokumentacji pracowniczej). W zakresie obowiązków pracodawcy leży również kierowanie pracowników na badania lekarskie oraz organizowanie szkoleń z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
Zatrudnienie pracownika wymaga dopełnienia wielu formalności. Najważniejszym elementem jest poprawne skonstruowanie umowy o pracę, która stanowi podstawę nawiązania stosunku pracy. Obok umowy o pracę należy przygotować informację o warunkach zatrudnienia, która jest szczególnie istotna w przypadku przedsiębiorców nieobjętych obowiązkiem tworzenia regulaminu pracy i regulaminu wynagrodzenia. Zawarte w niej zapisy wskazują pracownikowi jego uprawnienia i obowiązujące go normy.  
Cały okres trwania stosunku pracy wiąże się z obowiązkiem przygotowywania i prowadzenia rozmaitej dokumentacji, sporządzania zaświadczeń, rozliczenia urlopów, prowadzenia ewidencji czasu pracy oraz wielu innych czynności. Zadania te należy realizować rzetelnie i sumiennie, z uwagi na częste kontrole z Państwowej Inspekcji Pracy.